Leraar Robert King

 

Leraar, een man van God en wie weet een profeet, dat durf ik gerust te schrijven. In ieder geval een man die met beide benen op de grond staat, een broeder met liefde voor de Almachtige God Jehovah en Zijn Zoon Jezus Christus. Goed op de hoogte van de vele verschillende Bijbelse profetieŽn welke hij vaak rechtstreeks toepast op Jehovah`s Getuigen en het Wachttorengenootschap.
Goed geÔnformeerd over het wereld gebeuren en dat niet alleen vanuit de Main Stream Media, maar ook vanuit de Vrije Media.

Ik weet zeker dat hij - net als ik - niet vertrouwd op de wereldleiders van deze oude wereld, maar als Amerikaan ziet hij duidelijk welk spelletje op het moment in deze wereld word gespeeld :-)

 

In April 2003 was mijn laatste bezoek van vergaderingen in een Koninkrijkszaal een feit. Ik kwam op Internet terecht met mijn vele vragen. Vanaf 1995 was ik op de hoogte geraakt betreft de corruptie binnen de gemeenten van Jehovah`s Getuigen, het Wachttorengenootschap en hun bijkantoor in Emmen, Nederland.

Op een discussiebord leerde ik een broeder kennen die een indrukwekkend vertaal werk had verricht van wat Robert King als E-Watchman op zijn website e-watchman.com had gepubliceerd.
Deze broeder was niet uitgesloten en aangesloten bij een gemeente van Jehovah`s Getuigen, en om die reden dus heel voorzichtig en hij niet zomaar even een Nederlandstalige website van e-watchman.com online zou brengen.
Die broeder liet mij de naar het Nederlands vertaalde essays lezen en vertelde mij, dat door mijn reactie hierop, het de doorslag had gegeven dat hij alles online wilde gaan publiceren.

Ik was zo blij met de essays van Robert King, welke ik in het Nederlands kon lezen, dat ik voor de vertaler een domeinnaam en webruimte regelde. Voor Nederlandse domeinnamen moest je persoonlijke informatie vrijgeven waar ik als - toen ook nog niet uitgesloten - getuige van Jehovah, niet op zat te wachten. De vertaler en ik waren dus niet uitgesloten en dat wilden we toen graag zo houden.

De domeinnaam e-watchman.be heb ik toen besteld. Zogenaamd kwamen we uit BelgiŽ :-) Dat duurde niet lang want als snel werden we herkend al deden we weinig moeite te verbergen wie wij werkelijk waren.

Ik had in die tijd 101 Koninkrijkszalen waarvan een paar bijkantoren in Nederland, BelgiŽ, Suriname en Zuid Afrika een open brief gestuurd. Robert King heeft wereldwijd meteen erna 1001 Koninkrijkszalen en bijkantoren van het Wachttorengenootschap een brief gestuurd.

Ik heb eigenlijk nooit echt contact met Robert King gehad. Mijn Engels is niet mijn sterkste kant. Ik heb hem in die begin jaren wel een hele belangrijke brief van de Verenigde Naties gestuurd, waar hij in Amerika nog niet van op de hoogte was. Terwijl hij toen al bovenop de verbintenis van het Wachttorengenootschap als een NGO bij de Verenigde Naties zat, en er in zijn artikelen en essays over schreef.

Ik had deze United Nations DPI brief van
Jehovah`s Getuigen expert Richard Singelenberg www.trouw.nl/auteur/richard-singelenberg toegestuurd gekregen, welke ik meteen naar Robert King had gestuurd, die er in Amerika als het ware "op zat te wachten".
Dat was eigenlijk mijn enigste contact met hem.

Een aantal jaren later - de eerste vertaler van e-watchman.com was na een voor hem heftige periode in zijn leven, en later zijn uitsluiting uit de gemeente van Jehovah`s Getuigen, een nieuw leven begonnen en gestopt met het vertalen en publiceren van e-watchman.be - leerde ik ergens in 2016 de huidige vertaler van e-watchman.com kennen.
Inmiddels waren daar een paar domeinnamen bij gekomen zoals jehovah-is-king.com. De Nederlandse "Jehovah Zelf is Koning geworden" website staat op dit adres: jehovahs-getuigen.com. We hebben elkaar persoonlijk ontmoet en boeken uitgewisseld. Ik kreeg twee gedrukte boeken van "Jehovah Zelf is Koning geworden", waarvan er ťťn bij de ouderlingen van Jehovah`s Getuigen Gemeente Utrecht-Maarssen is afgegeven.

Deze tweede vertaler Paul Hettinga geeft op eigen kosten de gedrukte boeken uit en vertaald tot op de dag van vandaag de vele artikelen van Robert King met wie hij regelmatig contact heeft. Ik heb een goed contact met deze broeder ( als hij door de telefoon met zijn Haags accent over Robert spreekt gaan mijn Utrechtse haren soms wel eens overeind staan en krom ik mijn tenen :-) Aan de andere kant vind ik zijn enthousiasme, zijn inzet en liefde voor Jehovah, Jezus en profetieŽn bewonderingswaardig, en kan ik mij nog steeds ook in hun geloofsovertuigingen vinden.

En we zijn het er over eens dat het gepamper van pedofielen binnen de Wachttorenorganisatie heeft geleid dat vele pedofiele roofdieren vaak ongestoord hun gang hebben kunnen gaan en zodoende kinderen beschadigd en geestelijk vernield hebben. Je durft tegenwoordig de Naam van God Jehovah niet meer te gebruiken, zonder uitleg te geven dat deze gruwelijke daden van kindermisbruik niks met de Naam van de Almachtige God Jehovah te maken hebben. De Dag komt dat Jehovah en Jezus korte metten maken met Seksueel Misbruik en Satanisch Ritueel Misbruik.

De meeste Jehovah`s Getuigen zijn nette goedwillende mensen die een hekel aan dit soort praktijken hebben, maar net zoals de meeste mensen in deze wereld vaak niet in staat deze zaken onder ogen te zien en te erkennen dat het in deze wereld schering en inslag is.

 

In 2005 werden Robert King en ik bij toeval in dezelfde week uitgesloten. Dat was vlak na het onverwachtse bezoek van lid van het besturende lichaam Ted Jaracz in mijn geboorte stad Utrecht waar hij een paar duizend Jehovah`s Getuigen in de Jaarbeurs toe sprak.
Iemand in Nederland was bezig de boel op stelten te zetten.
Dat was de reden dat Ted Jaracz in 2005 helemaal naar Utrecht kwam. In deze brief uit 2018 ga ik verder in op dat onverwachtse bezoek van Ted Jaracz.

Ik zie Robert King en zijn Nederlandse vertaler dus als mijn broeders, en neem ik hun inzichten serieus.
Alle mensen die God zoeken, Hem oprecht willen aanbidden in waarheid en Zijn Zoon willen gehoorzamen, zouden juist in deze eind-tijd met elkaar moeten samenwerken en elkaar niet afvallen.
Straks als alles voorbij is zullen we exact weten wat precies waarheid was en wat niet, maar tot dan zullen we van elkaar moeten blijven leren.

 

Hieronder de websites in het Nederlands en Engels en van daaruit zijn Spaans, Russisch, Slowaaks en Franstalige sites te bereiken

Jehovah Zelf is Koning geworden

The Watchman's Post

Jehovah is King

 

JEHOVAH.NU MAAKT GEEN GEBRUIK VAN COOKIES.

TIP: Druk op het toetsenbord de toetsen CTRL en F5 tegelijk in om deze pagina te vernieuwen naar de laatst bijgewerkte versie